Jak przebiega regeneracja układów tłokowo-korbowodowych silników?
Mechanizm tłokowo-korbowy silnika to ważny układ, którego celem jest zmiana ruchu posuwisto-zwrotnego tłoka na ruch obrotowy wału korbowego silnika. Z jakich elementów składa się ten system? I czy możliwa jest jego regeneracja?
Układ tłokowo-korbowy – co warto wiedzieć?
Układ korbowy składa się z kilku elementów, które w większości należą do części zużywających się, czyli eksploatacyjnych. Do grupy tej zaliczamy m.in. tłok, pierścienie tłokowe, sworzeń tłokowy, elementy łożyska korbowego jak rolki, bieżnie rolek, pierścień odległościowy, a także podkładki oporowe.
Co więcej:
- zużycie tłoka dotyczy średnicy zewnętrznej, rowków na pierścienie i otworów pod sworzeń tłokowy, przejawia się jako pęknięcia, rysy i luz powstający między tłokiem a cylindrem,
- sworzeń tłokowy musi zostać zregenerowany lub wymieniony w momencie, gdy zaczyna pracować zbyt głośno (stuki),
- pierścienie tłokowe, w tym pierścień uszczelniający chromowany, pierścień uszczelniający matowy i pierścień zgarniający poprzecinany matowy, podlegają wymianie, gdy są pęknięte, porysowanie, zapieczone w rowkach lub tracą swoją sprężystość.
Jak regeneruje się układ tłokowo-korbowy?
Regeneracja układów tłokowo-korbowych następuje poprzez naprawę lub wymianę poszczególnych części, które ulegają zużyciu i zepsuciu. Kluczowe znaczenie ma skorzystanie z pomocy specjalistów, którzy ocenią stan układu i zaproponują najlepsze rozwiązanie.
Jeśli więc chcesz przeprowadzić regenerację układu tłokowo-korbowego zachęcamy Cię do sprawdzenia naszej oferty. Jako firma z doświadczenie proponujemy m.in. regenerację wałów korbowych (regeneracja wałów korbowych Kraków), a także stóp i główek korbowodów. Efekty naszej pracy są poświadczone badaniami kontrolnymi, które sprawdzają sprawność każdej części.