Jak przebiega regeneracja układów tłokowo-korbowodowych silników?

Jak przebiega regeneracja układów tłokowo-korbowodowych silników?

Mechanizm tłokowo-korbowy silnika to ważny układ, którego celem jest zmiana ruchu posuwisto-zwrotnego tłoka na ruch obrotowy wału korbowego silnika. Z jakich elementów składa się ten system? I czy możliwa jest jego regeneracja?

Układ tłokowo-korbowy – co warto wiedzieć?

Układ korbowy składa się z kilku elementów, które w większości należą do części zużywających się, czyli eksploatacyjnych. Do grupy tej zaliczamy m.in. tłok, pierścienie tłokowe, sworzeń tłokowy, elementy łożyska korbowego jak rolki, bieżnie rolek, pierścień odległościowy, a także podkładki oporowe.

Co więcej:

  • zużycie tłoka dotyczy średnicy zewnętrznej, rowków na pierścienie i otworów pod sworzeń tłokowy, przejawia się jako pęknięcia, rysy i luz powstający między tłokiem a cylindrem,
  • sworzeń tłokowy musi zostać zregenerowany lub wymieniony w momencie, gdy zaczyna pracować zbyt głośno (stuki),
  • pierścienie tłokowe, w tym pierścień uszczelniający chromowany, pierścień uszczelniający matowy i pierścień zgarniający poprzecinany matowy, podlegają wymianie, gdy są pęknięte, porysowanie, zapieczone w rowkach lub tracą swoją sprężystość.

Jak regeneruje się układ tłokowo-korbowy?

Regeneracja układów tłokowo-korbowych następuje poprzez naprawę lub wymianę poszczególnych części, które ulegają zużyciu i zepsuciu. Kluczowe znaczenie ma skorzystanie z pomocy specjalistów, którzy ocenią stan układu i zaproponują najlepsze rozwiązanie.

Jeśli więc chcesz przeprowadzić regenerację układu tłokowo-korbowego zachęcamy Cię do sprawdzenia naszej oferty. Jako firma z doświadczenie proponujemy m.in. regenerację wałów korbowych (regeneracja wałów korbowych Kraków), a także stóp i główek korbowodów. Efekty naszej pracy są poświadczone badaniami kontrolnymi, które sprawdzają sprawność każdej części.

Jak przebiega regeneracja układów tłokowo-korbowodowych silników?