Najczęstsze usterki silników samochodowych

Najczęstsze usterki silników samochodowych

Silnik to najważniejsza część każdego samochodu. Z tego powodu ważne jest, aby o niego odpowiednio dbać i zapobiegać jego usterkom. Aby wiedzieć, o co szczególnie trzeba się troszczyć, warto poznać, jakie awarie najczęściej przydarzają się silnikowi i połączonym z nim częściom.

Wtryskiwacze

Problemem numer jeden związanym z pracą silnika są usterki wtryskiwaczy. Nie są to elementy stanowiące główne części silnika. Należą do jego osprzętowania, ale problemy z ich funkcjonowaniem znacząco wpływają na działanie silnika, ponieważ to właśnie wtryskiwacze dostarczają do niego paliwo, które następnie podlega spalaniu. Jeśli dochodzi do problemów związanych z dozowaniem paliwa, to wskutek tego występują kłopoty związane ze spalaniem.

Elektronika

Ponieważ w dzisiejszych czasach silniki benzynowe wspomagane są elektroniką, także i w związku z elementami tego rodzaju mogą przydarzyć się usterki. Podatne na awarie są przede wszystkim różnego rodzaju czujniki, które kontrolują poprawne działanie poszczególnych części samochodu. Choć ich zużycie nie wpływa bezpośrednio na pracę silnika, może być niebezpieczne, ponieważ nie poinformuje, kiedy w działaniu silnika wystąpią jakieś zakłócenia.

Cewki zapłonowe

Dość częstymi awariami są także awarie cewek zapłonowych. Wynikają one zazwyczaj z naturalnego wyczerpania się czasu użytkowania tego rodzaju części, który zazwyczaj wynosi kilka lat. Jeżeli cewka zapłonowa straci przydatność do zużycia przedwcześnie, oznacza to, że prawdopodobnie została źle zamontowana lub źle dobrana do danego typu samochodu. Na szczęście jednak niezależnie od tego, czy cewka przestała służyć, bo upłynął jej czas, czy ze względu na to, że już od samego początku miała w sobie jakąś wadę, jej zastąpienie nie należy do drogich operacji. Jest tak naturalnie ze względu na to, że element ten podlega częstemu wymienianiu.

Pozostałe awarie

Jakie jeszcze problemy związane z pracą silnika samochodowego mają duże prawdopodobieństwo na to, żeby się przydarzyć? Może być to konieczność wymiany łańcucha rozrządu, zaleganie nagaru (czyli niedopalonej benzyny i oleju silnikowego), czy awaria turbosprężarki. Jak widać, jest tego całkiem sporo, dlatego najlepiej oprócz samodzielnej kontroli decydować się także na regularne wizyty u fachowców.

Najczęstsze usterki silników samochodowych