Naprawa głowic
Naprawa głowic to zadanie wymagające precyzji i dużej wiedzy technicznej. Głowica to jeden z głównych komponentów silnika. Pełni kluczową rolę w zapewnieniu płynnego działania silnika. W niej znajdują się m.in. płyny chłodnicze i kanały olejowe. Chociażby z tego powodu jej połączenie z blokiem silnika musi być idealnie szczelne – w przeciwnym wypadku nastąpi wyciek oleju. Jak każde urządzenie mechaniczne, głowica może ulec uszkodzeniu z różnych powodów. W takim wypadku naprawa głowicy silnikowej to zadanie, które wymaga wiedzy, doświadczenia oraz specjalistycznego sprzętu.
Głowicę można wymienić, ale jej naprawa jest nieporównywalnie bardziej ekonomiczna niż zakup nowej części i pewniejsza niż zakup używanej części, w której może występować niewidoczne gołym okiem pęknięcie. Jednym z elementów głowicy najczęściej ulegających awarii jest uszczelka. To właśnie od niej w dużej mierze zależy, czy jednostka pracuje prawidłowo, czy też nie. Naprawa głowicy to działanie, które może przywrócić moc silnika, a tym samym efektywność samochodu. Naszym klientom oferujemy kompleksowe naprawy głowic. Świadczymy następujące usługi:
- odtwarzanie powierzchni głowicy,
- planowanie głowicy,
- naprawa gniazd zaworowych,
- wymiana prowadnic zaworowych.
Na czym polega naprawa głowicy?
Prace rozpoczynają się od dokładnego zbadania uszkodzenia głowicy, czyli np. pęknięcia, wycieki oleju, uszkodzone zawory lub problemy z uszczelnieniem. Wykonujemy kompleksowe badania, takie jak m.in. sprawdzanie szczelności głowic czy testy ciśnienia cylindrów, aby dokładnie zdiagnozować problem. Następnym krokiem jest naprawa uszkodzonej głowicy. Po skończeniu prac przeprowadzamy testy, aby upewnić się, że wszystko działa poprawnie. Wszystkie te kroki mają na celu zapewnienie maksymalnej wydajności i bezpieczeństwa samochodu.
Jakie są oznaki awarii głowicy?
Jedną z pierwszych oznak awarii głowicy jest dobiegający spod maski charakterystyczny stukot. W większości przypadków jego przyczyną będą zalane płynem chłodniczym świece. Jeśli zauważysz, że wycieki płynu chłodzącego pod samochodem, może to wskazywać na pęknięcie głowicy silnikowej. Potwierdzeniem, że głowica uległa zniszczeniu, jest również wydobywający się z rury wydechowej gęsty biały dym. Głowica zawiera komory, w których paliwo jest spalane w obecności powietrza. Na szczęście jesteśmy w stanie naprawić zarówno najbardziej wyeksploatowaną głowicę, jak i wyłącznie wymienić jeden z jej mniejszych elementów.
Zachęcamy do kontaktu z nami w celu zapoznania się ze szczegółami oferty naprawy głowicy. Chętnie też odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące naszych usług.