Regeneracja silników – dorabianie panewek
Podczas procesu regeneracji silników nierzadko mamy do czynienia z przeróżnymi usterkami. Dzięki temu zdobyliśmy wiele cennych umiejętności takich jak dorabianie panewek o nietypowych rozmiarach. Panewka jest jednym z najważniejszych elementów łożyska ślizgowego. Może zostać wyprodukowana za pomocą metod galwanizacji lub napylania katodowego. Część ma kształt pierścienia. W wielu łożyskach głównych wałów korbowych silników spalinowych montowane są półpanewki.
Dorabianie panewek to proces polegający na dostosowaniu nowych panewek do indywidualnych potrzeb Twojego silnika. To działanie ma na celu przywrócenie optymalnych warunków pracy panewek, minimalizując tarcie i zużycie. Nasza firma stawia na najwyższą jakość obsługi i pełne zadowolenie naszych klientów. Jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania oraz doradzić Ci w zakresie regeneracji silnika, oraz innych zagadnień z nim związanych.
Jakie panewki montujemy?
Podczas regenerowania silników montujemy panewki dwuskładnikowe i trójskładnikowe. Te pierwsze mają podłoże wykonane ze stali i pokryte warstwą stopu aluminium. Używamy ich podczas regeneracji silników benzynowych, pracujących pod średnim obciążeniem i wolnossących diesli. Z kolei panewki trójskładnikowe montujemy w silnikach wysokoobrotowych – tego rodzaju panewki oprócz warstwy aluminium mają również warstwę ślizgową.
Co powoduje awarie panewek?
Standardową przyczyną jest niewystarczająca ilość oleju tłoczonego do wnętrza łożyska. To automatycznie powoduje wzrost intensywności tarcia i tym samym wzrost temperatury wewnątrz części. Ze względu na to, że panewki składają się z metalowych powierzchni, szybko dochodzi do ich zatarcia – objawia się to charakterystycznym stukaniem. Podczas regeneracji silników dorabiamy panewki o najbardziej nietypowych kształtach, więc żadna awaria nie jest nam straszna!