Które części silnika spalinowego podlegają wymianie?
Z silnikiem samochodowym nie jest na pewno tak, że jeśli raz zostanie zamontowany, to już nic nie trzeba w nim zmieniać. Dzieje się wprost przeciwnie. Trzeba jasno powiedzieć, że niektóre elementy silnika spalinowego okresowo się wymienia. Robi się tak dlatego, żeby zachowywały one swoją zdolność do bezproblemowego działania. Jeżeli zbyt długo pozostawałyby one w niezmienionym stanie, mogłyby zacząć rodzić pewne kłopoty.
Rozrząd i nie tylko
Obszarem samochodu, który zdecydowanie wymaga okresowych zmian, jest niewątpliwie rozrząd. Ten mechaniczny system, który zarządza pracą silnika, jest nie tyle jednym elementem, ile całym zestawem różnego rodzaju części, takich jak wałek, wał czy pasek. Szczególnie istotna jest regularna wymiana tego ostatniego elementu. Odnowa rozrządu powinna się dokonywać po przejechaniu ok. 100 000 km. Zabieg ten wiąże się co prawda z pewnymi kosztami, jednak cena utrzymania samochodu w stanie nadającym się do jeżdżenia może być jeszcze wyższa, jeżeli pasek nie ulegnie dobrowolnej wymianie, tylko sam się zerwie.
Każdy silnik wyposażony jest również w odpowiedni system filtracji. Tworzy go zarówno filtr oleju, jak i filtr powietrza. Ponieważ w związku ze swoją funkcją nie mogą być one zanieczyszczone czy niedrożne, trzeba je co jakiś czas wymieniać. Tylko wtedy będą mogły prawidłowo wypełniać swoje zadania. Podobnie jest także z filtrem paliwa, który również stanowi istotny element samochodu.
Niezwykle istotnymi częściami silnika spalinowego, które również muszę podlegać wymianie, są także tak zwane świece we wszystkich swoich przejawach. Istnieją dwa główne typy tych elementów. Chodzi tu o świece zapłonowe i świece żarowe. To, gdzie stosowana jest, która z nich, zależy od tego, na jakie właściwie paliwo napędzany jest dany pojazd. Jeżeli jeździ on na benzynę, to stosuje się w nim świece zapłonowe. Natomiast jeżeli jeździ na olej napędowy, czyli tak zwanego diesla, to świece żarowe.